ChrudimskoDnes.cz
ChrudimskoDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Nový železniční jízdní řád 2023 v Pardubickém kraji zanechává četnost spojů na stejné úrovni

01.12.2022
V neděli 11. prosince 2022 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy, kterou na základě smlouvy s Pardubickým krajem zajišťují České dráhy, zůstane na podobné úrovni jako v předchozím grafikonu. K hlavním novinkám bude patřit doplnění vlaků v úsecích z Chocně do Litomyšle a také z České Třebové do Lanškrouna a do Letovic. V regionu budou příští rok pokračovat některé dlouhodobé výluky Správy železnic. Pokračovat budou stavební práce v železničním uzlu Pardubice a dokončena bude modernizace úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí. Během výlukových prací zajistí České dráhy náhradní autobusovou dopravu. Nový jízdní řád bude platit do 9. prosince 2023.
Ilustrační snímek | Foto: Archiv ID
Jízdní řád pro rok 2023 se z pohledu regionální dopravy objednávané Krajským úřadem Pardubického kraje nebude příliš lišit od toho stávajícího. Rozsah dopravy zůstává na stejné úrovni, objednávka na území kraje se pohybuje kolem 4 milionů vlakokilometrů. Ani v rámci IDS IREDO nenastanou žádné změny, neboť k poslední větší změně došlo v červnu letošního roku, kdy se území platnosti jízdenek IREDO rozšířilo do Středočeského kraje a naopak na jízdenky PID lze cestovat hlouběji do území Pardubického kraje. Nemění se ani výše jízdného v tarifu IREDO.

I letos bude ve všech pokladnách v kraji v prodeji Regionální jízdní řád pro Pardubický kraj za 25 korun.

Hlavní změny v regionální dopravě Českých drah v Pardubickém kraji


Také příští rok se na území kraje bude konat řada výluk s dopadem na regionální dopravu. Dokončována bude obnova úseku Brandýs nad Orlicí - Ústí nad Orlicí, která si na jaře vyžádá náhradu vlaků autobusy. Pokračovat bude také přestavba uzlu Pardubice, která omezí jízdy vlaků v různých obdobích na různé směry, nebo práce na zdvojkolejnění úseku mezi hlavním a rosickým nádražím v Pardubicích včetně stavby nového mostu přes Labe. Kladem bude možnost využívat zdvojkolejněný úsek Pardubice-Rosice nad Labem - Stéblová s nově zřízenou zastávkou Stéblová obec.

Z pohledu novinek v jízdním řádu stojí za zmínku zavedení nového pozdně večerního spojení z Chocně do Litomyšle, která tak bude vlakem lépe dostupná. V neděli dopoledne a v sobotu večer se ruší omezení jízdy u vlaků mezi Českou Třebovou a Lanškrounem, čímž se dále zlepší spojení mezi těmito dvěma městy. Podobně dojde ke zrušení víkendového omezení u jednoho páru vlaků mezi Českou Třebovou a Letovicemi.
Skončí spojování osobních vlaků z Pardubic hl.n. směr Chrudim s rychlíky Pardubice - Liberec v úseku mezi hlavním a rosickým nádražím v Pardubicích. Nově pojedou osobní vlaky těsně před rychlíkem do Rosic, odkud budou ihned po příjezdu rychlíku z Pardubic pokračovat směr Chrudim bez možnosti přestupu.
Změny na dalších jednotlivých linkách ČD v Pardubickém kraji

Trať 010 Kolín - Česká Třebová
V souvislosti s pokračujícími pracemi ve stanici Pardubice hl.n. nebude v příštím roce možné, aby v této stanici stály osobní vlaky delší dobu. Ve směru Česká Třebová - Kolín je tak odstraněn pobyt v Pardubicích a vlaky budou odjíždět zpravidla ve 23. minutu, tedy o 15 minut dříve než nyní. V opačném směru je tento pobyt zkrácen na minimum již v tomto jízdním řádu.Z důvodu zajištění přípojů zejména od dálkových vlaků se mění časové polohy některých vlaků v brzkých ranních či večerních hodinách.

Trať 015 Přelouč - Heřmanův Městec
Časové polohy vlaků na této trati se ve většině případů opět mění, a to z důvodu zajištění přípojů v Přelouči jak na osobní vlaky, tak na rychlíky, jejichž jízdní řády se rovněž mění. Je přitom zachována doprava na směny a ze směn u významných zaměstnavatelů v Přelouči.

Trať 016 Holice - Chrudim
Na rameni z Moravan do Chrudimi dochází ke zrušení víkendového omezení jízd u 2 párů vlaků, takže zde bude nově nabízen cca od 6 až do 19 hodin dvouhodinový takt vlaků po celý týden. Na rameni z Moravan do Holic se mírně upravují časové polohy vlaků ve večerních hodinách. Nově pojedou vlaky večer denně zhruba ve dvouhodinovém rozestupu (z Moravan v 19:05, 21:10 a 23:18, z Holic v 18:41, 20:41, 22:08 v neděli a 22:41 v pracovní dny a sobotu). Vlak Os 5067 s odjezdem z Holic v neděli ve 22:08 pojede přitom až do Pardubic hl.n., stejně jako v pracovní dny vlak Os 5069 s odjezdem ve 22:41.

Trať 017 Česká Třebová - Moravská Třebová - Dzbel
Na této trati se chystají pouze minutové posuny tras některých vlaků, a to především z důvodu zajištění návazností v České Třebové.

Trať 018 Choceň - Litomyšl
Největší novinkou na této trati bude zavedení pozdně večerního spojení do Litomyšle. Nově tak bude možné odjet v pracovní dny vlakem Os 15022 z České Třebové ve 22:28, z Chocně ve 22:59 (přípoj od rychlíku z Prahy) a Vysokého Mýta města ve 23:16 a do Litomyšle přijet ve 23:42. O víkendu je pak trasa vlaku Os 15024 o něco pozdější, a to z České Třebové ve 22:50, kde bude zajištěn přípoj od vlaku EC 270 ze směru Budapešť, Bratislava a Brno, z Chocně ve 23:18, Vysokého Mýta města ve 23:34 a do Litomyšle vlak dorazí těsně před půlnocí. U ostatních vlaků dochází jen k minutovým posunům kvůli zajištění přípojů v Chocni.

Trať 021 Doudleby nad Orlicí - Letohrad
Provoz na této trati objednává Královéhradecký kraj po dohodě s Pardubickým krajem. Koncept spěšných vlaků, které spojují Hradec Králové a Letohrad každé dvě hodiny, zůstane zachován i příští rok. V ranní a odpolední špičce pracovních dní jsou doplněny dalšími spěšnými vlaky, takže provoz na tomto úseku je v hodinovém intervalu.

Trať 026 Choceň - Týniště nad Orlicí
Podobně jako na trati 021 i zde objednává dopravu Královéhradecký kraj. Páteří jsou spěšné vlaky Choceň - Náchod, které budou mít ve směru na Náchod v 1. pololetí pozdější časovou polohu (o 10 až 15 minut) z důvodu zajištění spolehlivosti přípoje od rychlíků z Brna v Chocni. Tyto spěšné vlaky pak doplňují vlaky osobní, jezdící především v relaci Choceň - Týniště nad Orlicí s pokračováním do Rychnova nad Kněžnou nebo Hradce Králové. Novinkou bude obnovení ranního přípoje od Os 5111 (v sobotu 20200) v Chocni (příj. 5:54) na vlak railjet směr Pardubice a Praha s odjezdem v 5:57, který se na trasu z Brna přes Českou Třebovou do Prahy vrací již v prosinci. U většiny ostatních vlaků dochází k minutovým posunům.

Trať 031 Pardubice hl. n. - Hradec Králové hl. n.
Největší novinkou je zprovoznění druhé koleje mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou a spolu s tím otevření nové zastávky Stéblová obec. To přispěje k větší stabilizaci jízdního řádu (možnost křížení na trati místo čekání ve Stéblové na protijedoucí vlak od Pardubic). Rozsah dopravy se na této trati nemění, pouze dochází k minutovým úpravám. Zastávka Stéblová, nacházející se v lese na okraji stanice, bude na základě požadavku objednatele i nadále obsluhována sníženým počtem vlaků.

Jednou z mála změn je vedení pátečního vlaku Sp 1390 z Pardubic hl.n. v 16:45 přímo přes Hradec Králové do Svobody nad Úpou. V neděli pak obdobně pojede z Pardubic hl.n. v 18:45 vlak Sp 1392 přes Hradec Králové až do Svobody nad Úpou.

Budou pokračovat stavební práce v železniční stanici Pardubice hl.n. a na stavbě dvojkolejného mostu přes Labe. Tyto stavební akce si vynutí výluky, a to především na podzim, kdy se plánuje zhruba tříměsíční výluka, při níž budou vlaky mezi hlavním a rosickým nádražím nahrazeny autobusy.

Trať 236 Čáslav - Třemošnice
Na této trati je objednatelem dopravy Středočeský kraj, který se rozhodl omezit počet vlaků v odpolední špičce pracovních dní. Nově tak budou mezi Čáslaví a Třemošnicí jezdit v odpoledních hodinách pracovního dne vlaky pouze každé dvě hodiny místo každou hodinu. Časové polohy vlaků se nemění.

Trať 238 Pardubice - Havlíčkův Brod
Rozsah dopravy na této trati zůstává beze změny. Dochází pouze k minutovým úpravám časů některých vlaků. Nově již nebudou žádné vlaky v úseku Pardubice hl.n. - Pardubice-Rosice nad Labem vedeny na konci rychlíků Pardubice - Liberec, ale pojedou těsně před nimi z hlavního na rosické nádraží, odkud budou pokračovat dále směr Chrudim bez možnosti přestupu z těchto rychlíků.

Z důvodu dokončování stavby nového dvojkolejného mostu přes Labe by na podzim roku 2023 měla probíhat výluka vlaků se zavedením náhradní autobusové dopravy mezi Pardubicemi a Chrudimí.

Trať 260 Česká Třebová - Letovice
V severní části tratě 260, kde dopravu objednává Pardubický kraj, bude v 1. pololetí platit mírně odlišný jízdní řád než ve 2. pololetí. Příčinou je, že od 1. července se na tuto trať vrátí odkloněné vlaky EuroCity a railjet, které budou předjíždět osobní vlaky Česká Třebová - Letovice a opačně v Březové nad Svitavou, čemuž se bude muset od července přizpůsobit i jejich časová poloha. Proto se mírně liší odjezdové časy většiny osobních vlaků mezi Českou Třebovou a Letovicemi. Od července se přitom počítá s nasazením motorových vozů RegioSpider, které mohou dosahovat vyšší rychlosti než Regionovy a tím přispět ke zkrácení jízdních dob.

K hlavním novinkám patří zrušení omezení jízdy u poledního páru vlaků mezi Českou Třebovou a Letovicemi. Nově tak bude v tomto úseku zajištěna nabídka zastávkových vlaků přibližně každé dvě hodiny po celý den a týden.

Spěšné vlaky Česká Třebová - Brno a zpět budou opět zastavovat ve stanici Opatov. Od 1. července, kdy budou do provozu nasazeny nové elektrické jednotky Moravia Jihomoravského kraje, dojde k rozlomení těchto vlaků v Letovicích, to znamená, že zde bude nutný přestup. Jednotky Moravia pak zajistí vozbu mezi Letovicemi a Brnem, klasické soupravy s lokomotivou pak mezi Českou Třebovou a Letovicemi.

Trať 261 Svitavy - Žďárec u Skutče
Rozsah dopravy ani časové polohy vlaků se na této trati téměř nemění. U několika málo vlaků dochází k minutovým posunům z důvodu zajištění přípojových vazeb ve Svitavách. V okrajových částech dne a týdne se mírně omezuje nabídka vlaků mezi Borovou u Poličky a Pustou Kamenicí.

Trať 270 Česká Třebová - Lanškroun / Zábřeh na Moravě
Ke zlepšení nabídky dojde v úseku Česká Třebová - Lanškroun, kde se ruší omezení u dvou párů vlaků v neděli dopoledne a jednoho páru vlaků v sobotu večer. Po celý den a týden tak bude zajištěna nabídka vlaků mezi těmito dvěma městy nejméně jednou za hodinu, v ranní a odpolední špičce pracovních dní pak dokonce zhruba každou půl hodinu.


Zdroj: Pardubický kraj
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Pardubický kraj pomůže prostřednictvím dotačních titulů projektům na venkově

Pardubický poskytne více než 68 milionů korun prostřednictvím dotačních titulů Programu obnovy venkova 2023+. Tyto prostředky budou použity na rekonstrukci budov, parkovišť, veřejného osvětlení a další infrastruktury v regionu. Kromě toho bude ...

Na kyberbezpečnost se musí myslet i ve zdravotnictví, Pardubický kraj proto plánuje investice za více než 60 milionů

Náš svět se neustále digitalizuje a propojuje. Kromě značných výhod to ale s sebou přináší i možná rizika. Před kyberútočníky se musí chránit i zdravo ...

Na Chrudimsku dobrovolníci vykřesali ze země nový turistický cíl

Ještě nedávno nebyla zřícenina hradu nad Rabštejnskou Lhotou z cesty lesem ani vidět. V minulosti bylo několik pokusů o její záchranu, ale výsledky má ...

Obnova nádrže na Chrudimsku se kvůli užovce obojkové na čas zastavila

Historickou vodní nádrž v lesích u obce Běstvina na Chrudimsku v Pardubickém kraji obnovily za bezmála 1,7 milionů korun Lesy České republiky. V jejím ...

Pardubický kraj bude úzce spolupracovat s aplikací Záchranka

Chcete dostávat varovná hlášení o krizových situacích? Stiskem jednoho tlačítka přivolat pomoc záchranné a horské služby přesně tam, kde se nacházíte? ...





Pátek 29.3.2024
Pardubický kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes